اخبار و مقالات

انواع دستگاه اکسیژن‌ ساز + قیمت روز 21 آذر 1402

انواع دستگاه اکسیژن ساز

انواع دستگاه اکسیژن ساز همانطور که از نامش پیداست، برای تولید اکسیژن تغلیظ شده استفاده می‌شود. این دستگاه، نقش بسیار مهمی و اساس در تنفس افراد بیمار دارد. حال شاید بپرسید اجزای تشکیل دهنده آن چیست و چه کاربردی دارد؟

در ادامه به بررسی تمامی سوالات شما خواهیم پرداخت.

تفاوت دستگاه اکسیژن با کپسول اکسیژن

تفاوت دستگاه اکسیژن با کپسول اکسیژن در چیست؟ دستگاه اکسیژن، مخصوص بیمارن تنفسی است و بسیار کاربردی‌تر از کپسول اکسیژن است و مشکل نبود اکسیژن سازی مداوم برای افرادی ککه با مشکل تنفسی دست و پنجه نرم می‌کنند را رفع می‌کند.

اگر قصد خرید دستگاه اکسیژن ساز را دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان ایم مقاله با ما همراه باشید چراکه تمامی سوالات شما در رابطه با انواع این دستگاه و نحوه عملکرد آن را به طور کامل توضیح داده‌ایم.

دستگاه اکسیژن ساز چگونه کار می‌کند؟

دستگاه اکسیژن ساز چگونه کار می‌کند؟ این دستگاه با تکنولوژی که دارد، اکسیژن را غلیظ می‌کند. اکسیژن محیط دارای 21% اکسیژن و 78% نیتروژن هست که این دستگاه، اکسیژن را وارد کمپرسور خود کرده و به اکسیژن پزشکی تغییر می‌دهد که اکسیژن بدست آمده دارای بیشتر از 95% خلوص است.

به این صورت است که اکسیژن با خلوص بالا، با فشار متناسب و قابل تنظیم برای افراد فراهم می‌شود. در نتیجه دستگاه اکسیژن ساز، یک جایگزین خوب برای کپسول اکسیژن است که هزینه کمتر، جابه‌جایی آسان‌تر، خلصو بیشتر اکسیژن و تولید صدای کمتری دارد.

انواع دستگاه اکسیژن ساز کدام است؟

انواع دستگاه اکسیژن ساز، از نظر نوع استفاده و کابرد به دو دسته قابل حمل و ثابت، تقسیم می‌شوند که آن‌ها را در ادامه، برایتان شرح خواهیم داد. پس با ما تا پایان مقاله، همراه باشید.

انواع دستگاه اکسیژن ساز

دستگاه اکسیژن ساز ثابت

دستگاه اکسیژن ساز ثابت، به صورت مداوم و پالسی می‌توانند اکسیژن تولید کنند که بیشتر در منازل استفاده می‌شوند. کارکرد پالسی، به این منظور است که در فاصله زمانی معین به طور مقطعی، مقدار اکسیژن مشخصی را تولید می‌کند.

کارکرد مداوم، به این منظور است که دستگاه بدون وقفه و به صورت یک سره، اکسیژن تولید می‌کند. در زیر دستگاه اکسیژن ساز ثابت، معمولا چرخ‌هایی برای حمل و نقل آسان وجود دارد.

دستگاه اکسیژن ساز قابل حمل

دستگاه اکسیژن ساز قابل حمل، اندازه و وزن کمتری به نسبت دستگاه ثابت دارند که قابل حمل در منازل است. اکسیژن ساز قابل حمل، به طور معمول فقط به صورت پالسی اکسیژن تولید می‌کند.

ویژگی اکسیژن ساز قابل حمل این است که می‌توان اکسیژن خروجی آن را به طور دستی و با توجه به نیاز بیمار، توسط صفحه کنترل موجود بر روی دستگاه، تغییر داد.

قیمت دستگاه اکسیژن ساز خانگی

قیمت دستگاه اکسیژن ساز خانگی با توجه به نوسانات بازار، برند دستگاه، کشور سازنده، نوع آن و… متفاوت است. اما اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم، قیمتی حدود 15.000.000 تومان تا 50.000.000 تومان دارد.

قیمت اکسیژن ساز

همچنین‌ می‌توانید برای استعلام قیمت انواع دستگاه اکسیژن ساز دست دوم و نو، با تیم امین طب همگام در ارتباط باشید و از ما، مشاوره‌های رایگان در خصوص دستگاه مناسب بیمارتان نیز بگیرید. امین طب همگام، با جلب رضایت مشتریان خود، توانسته به یکی از معتبرترین شرکت‌های این حوزه تبدیل شود.

خرید اقساطی دستگاه اکسیژن ساز

خرید اقساطی دستگاه اکسیژن ساز، برای افرادی که بودجه کافی و یا تمایل به پرداخت نقدی را ندارند، بسیار مناسب است. همچنین می‌توانید با خرید دستگاه اکسیژن ساز دست دوم، هزینه تمام شده را به حداقل برسانید.

شرکت امین طب همگام، با دارا سال‌های تجربه و تخصص در زمینه‌های خدمات خرید و فروش انواع دستگاه‌های اکسیژن ساز کارکرده و نو با شرایط خرید نقد و اقساطی به همراه خدمات تعمیرات اکسیژن ساز، شما را در این مسیر یاری خواهد کرد.

سخن پایانی

در این مقاله دستگاه اکسیژن ساز را شرح داده‌ایم. توصیه می‌کنیم دستگاه اکسیژن ساز مورد نیاز خودتان را با توجه و مشورت پزشک متخصص انتخاب نمایید. سپس اقدام به خرید آن کنید تا در استفاده آن، به هیچ مشکلی برنخورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *