اخبار و مقالات

تعمیر دستگاه اکسیژن ساز و نکات نگهداری آن

تعمیر اکسیژن ساز

تعمیر دستگاه اکسیژن ساز، موضوعی مهم و پر‌اهمیت است چراکه تامین اکسیژن مورد نیاز برای بیمار، از عوامل حیاتی و مهم است. این دستگاه برای افرادی که درگیر افت اکسیژن هستند، استفاده می‌گردد.

حال می‌خواهیم مطالب مفیدی را در رابطه با تعمیر دستگاه اکسیژن ساز بگوییم.

دستگاه اکسیژن ساز چیست؟

دستگاه اکسیژن ساز چیست؟ این دستگاه، هوای محیط اطراف را جمع آوری کرده و با استفاده از تکلوژی که دارد، اکسیژن خالص را به فرد خواهد داد. این موضوع این معنا است که دستگاه، پس از دریافت اکسیژن مورد نیاز، نیتروژن را نگه می‌دارد و اکسیژن را با خلوص تقریبا 95% تولید می‌کند.

اکسیژن سازهای خانگی هم به این گونه هستند که جابه‌جایی آن‌ها بدون دردسر و سختی قابل انجام است. دستگاه اکسیژن خانگی، برای عزیزانی که مشکلات ریوی و یا تنفسی دارند، بسیار مناسب است. نوجه داشته باشید که نگهداری اصولی و درست آن، اهمیت زیادی در سالم ماندن دستگاه دارد.

چگونه بفهمیم دستگاه اکسیژن‌مان خراب است؟

دستگاه اکسیژن ساز خراب و دارای مشکل، علائمی مثل داغ شدن بیش از حد، لرزش، روشن شدن چراغ هشدار، از کار افتادن ناگهانی، بوق ممتد و به صدا در آمدن دستگاه دارد که در صورت مشاهده این علائم، باید فورا اقدام به تعمیر آن نمایید.

تعمیر دستگاه اکسیژن ساز

فراموش نکنید که دستگاه اکسیژن ساز، مانند تمامی تجهیزات پزشکی دیگر، بعد از مدتی ممکن است دچار خرابی شود و با گذشت زمان، علائم ذکر شده را نشان دهد. تعمیر دستگاه به موقع و پیش از بروز خرابی‌های بیشتر، می‌تواند طول عمر آن را افزایش دهد.

یافتن دلیل خرابی دستگاه اکسیژن ساز

یافتن دلیل خرابی دستگاه اکسیژن ساز به چه صورت هست؟ این دستگاه‌های، از قسمت‌های گوناگونی مثل مخزن اکسیژن، فیلترها، دریچه متحرک، کمپرسور هوا، سیلندرهای زئولیت، لیوان مرطوب کننده و فلومتر تشکیل شده‌اند.

علائم خرابی دستگاه اکسیژن ساز چیست؟

خاموش شدن چراغ شاخص

خاموش شدن چراغ شاخص دستگاه اکسیژن ساز،می‌تواند در اثر قطعی اتصال برق باشد. پس ابتدا، اتصالات برقی خود را چک نمایید. زیرا در صورت قطع شدن برق، چراغ شاخص دستگاه اکسیژن ساز خاموش شده و دستگاه شما دیگر کار نخواهد کرد.

خاموشی چراغ شاخص و هشدار دستگاه

خاموشی چراغ شاخص اگر همراه با هشدار دستگاه اکسیژن ساز باشد، باید بگوییم که دستگاه شما دچار مشکل شده است که برای رفع آن، می‌توانید دکمه محافظ را روشن نمایید تا مشکل آن حل شود.

اکسیژن ساز

نمایش E03 روی صفحه نمایش

نمایش E03 روی صفحه نمایش دستگاه اکسیژن ساز به این معنی است که مشکل از مانومتر دستگاه است. در این حالت، دستگاه اکسیژن ساز بعد از 3 ثانیه شروع به بوق زدن می‌کند. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که جریان خروجی، از حد مشخص شده خود عبور کرده باشد.

نمایش E01 روی صفحه نمایش

نمایش E01 روی صفحه نمایش به همراه شنیدن صدای کوتاه به صورت هر 20 ثانیه یک بار، به این معنی است که دستگاه شما دچار مشکل در مسیر اکسیژن شده است. در این صورت، شلنگ اکسیژن را چک کنید که آیا دجار مانع هست یا خیر. در صورت وجو مانع، به تعمیر کار حرفه‌ای مراجعه کنید.

بوق ممتد دستگاه

بوق ممتد دستگاه اکسیژن ساز که به صورت هر 6 ثانیه یک بار نیز تکرار می‌گردد و همچنین اخطار E02 نیز بر روی صفحه نمایش نشان داده می‌شود، به این معنا است که فیلتر دستگاه دچار کثیفی شده است و باید آن را تمیز نمایید.

لرزش غیر عادی دستگاه

لرزش غیر عادی دستگاه اکسیژن ساز، به دلیل ایجاد مشکل در پایه‌های نگهدارنده و خرابی در کمپرسور است. این موضوع را توصیه می‌شود با تعمیر کار متخصص در میان بگذارید و خودتان وارد عمل نشوید.

نگهداری دستگاه اکسیژن ساز به چه صورت است؟

نگهداری دستگاه اکسیژن ساز با رعایت کردن یک سری نکات و رعایت اصول نگهداری آن، باعث افزایش طول عمر و سلامت قطعات دستگاه می‌شود. حال می‌خوایم این نکات مهم را در ادامه برایتان بگوییم.

  • استفاده از برق ثابت: برای این کار، می‌توانید از یک محافظ برق کمک بگیرید.
  • تمیز نمودن دستگاه: تغلیظ کننده‌های اکسیژن، همیشه باید روی وضعیت 100 درصد قرار داشته باشند بنابراین، تمیز کردن دستگاه را تحت هیچ شرایطی فراموش نکنید.
  • بررسی جریان هوا در محیطاطراف دستگاه: اگز جریان هوا در اطراف فیلتر به درستی در گردش نباشد، حین استفاده دچار تاثیرات مخرب خواهید شد.

تعمیر دستگاه اکسیژن ساز در امین طب همگام

تعمیر دستگاه اکسیژن ساز در امین طب همگام، بدین صورت است که ابتدا تمامی قطعات دستگاه شما مورد بررسی و کارشناسی قرار می‌دهند. سپس با یافتن قطعه معیوب، می‌تواند تمامی خدمات تعمیر و تعویض قطعاتی مانند کمپرسور، سیستم تولید اکسیژن،تانک نوسان گیر، فیلتر و… را ارائه دهند.

دستگاه اکسیژن ساز

شرکت امین طب همگام، با دارا بودن سال‌های تجربه و تخصص در زمینه فروش دستگاه‌های اکسیژن ساز نو و دست دوم و همچنین تعمیرات آن، توانسته رضایت مشتریان خود را جلب کند. برای کسب اطلاعات بیشتر، با کارشناسان ما در ارتباط باشید: 09025060622.

جمع بندی

با توجه به تمامی صحبت‌های گفته شده، تمامی قسمت‌های تشکیل دهنده دستگاه اکسیژن ساز، ممکن است حتی در صورت رعایت تمامی نکات نگهداری هم دچار خرابی شوند. توصیه می‌شود در صورت بروز مشکل، با کارشناسان مجرب شرکت امین طب همگام در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *